HTML

Civis Europaeus

Európáról és egy európai Magyarországról

Utolsó kommentek

  • buta_lúd (törölt): @Civis Europaeus: és elméletileg változtathattuk volna a kormányváltáskor valamilyen szinten a fő keretszámokat? (2012.11.15. 19:03) Uniós pénzek – jóra költjük?
  • Kotkodus: a bírók komcsi múltját pedig javaslom minél előbb feltárni! nem lehet az összes bírót a kollektív bűnösség alapján kezelni! akiről kiderül, hogy erősen komcsi múltja van az húzhat nyugdíjba. azonba... (2012.11.08. 17:25) A döglött kutya még mozog
  • Szűtté mamá? Szűjjé!: @KG2000: Nos, lehet. Bár én nem vagyok mszp szimpatizáns. Különbség viszont, hogy - ahogy írtad - a fidesz szavazótábora, bár szépen fogyogat, de heterogén és hithű. A fidesz veszte viszont kizáróla... (2012.11.08. 17:18) A döglött kutya még mozog
  • Kotkodus: irónikus, hogy egyesek mennyire igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartanak jogi döntéseket, miközben - amikor nekik érzelmileg kedvező jogi állásfoglalás, törvény, alaptörvény születik - máskor ... (2012.11.08. 17:14) A döglött kutya még mozog
  • Anti Anyag (törölt): nem nagyon értem mi abban az öröm, hogy egy csomó idős, nekem már minden mindegy, bírót visszahelyeznek a posztjára. Kapják a fizetésüket a nyugdíj mellett, még az az előny sincs meg, hogy olcsóbb... (2012.11.08. 16:55) A döglött kutya még mozog
  • Utolsó 20

Brüsszelezés

2012.10.18. 23:06 Civis Europaeus

Azt már megszoktuk, hogy az EU régebbi tagállamaiban tetszőleges politikai színezetű nemzeti politikusok az "EU"-t vagy "Brüsszelt" teszik felelőssé saját rossz politikai döntéseik következményeiért. Ez a tendencia Magyarországra szerencsére eddig kevésbé volt jellemző.

A magyar miniszterelnök viszont múlt pénteken azt mondta az MR1-nek adott interjúban, hogy (az akkor még csak) 400 milliárd forintos egyenlegjavító program intézkedéseinek a felére sem lenne szükség, ha az Európai Unió nem kényszerítené rá ezekre Magyarországot, illetve, hogy "Brüsszel" "jónéhány dolgot" "kihúz vagy ki akar húzatni velünk" a költségvetésből. Ugyanezzel indokolta a szerdán bejelentett második kiigazító csomagot Matolcsy György.

Mindkét nyilatkozat jól illeszkedik a magyar kormány kommunikációs stratégiájába, amelynek korábbi példája az elhíresült facebookos "megnyertükabrüsszelivitát" Orbán-beszéd volt.

Sajnálatos, hogy a magyar kormány nem vállalja a felelősséget költségvetési és gazdaságpolitikai döntéseiért, és helyette alaptalanul "brüsszelezik".

Egyrészt nem "Brüsszel", hanem valamennyi EU-s tagállam pénzügyminisztere közösen dönt arról, hogy Magyarország – vagy bármely másik tagállam – betartja-e a költségvetési deficitre vonatkozó uniós szabályokat. Azokat a szabályokat, amelyeket valamennyi uniós tagállam – így Magyarország is – magára nézve kötelezőnek fogadott el.

Másrészt szó nincsen arról, hogy az uniós pénzügyminiszterek "kihúznának" vagy "ki akarnának húzatni" dolgokat a költségvetésből. Pusztán arról van szó, hogy ajánlásokat fogalmaznak meg, hogy az országnak mennyi időn belül milyen mértékű költségvetési kiigazítást kell végrehajtania ahhoz, hogy tartani tudja az általa is elfogadott, uniós szinten rögzített 3%-os deficitküszöböt, vagy például Magyarország esetében az ennél alacsonyabb, önként vállalt hiányt.

Ezek az ajánlások legtöbbször megmaradnak az általánosságok szintjén. Legutóbb például azt ajánlották Magyarországnak, hogy "biztosítsa a 2012-es deficitcél betartását", "különösen a Széll Kálmán Tervben foglalt deficitcsökkentő intézkedések részletesebb meghatározása és szigorú végrehajtása útján". Erre azért nehéz ráfogni, hogy Brüsszel miatt nem lehet végrehajtani a korábban tervezett pedagógusi béremelést.

Az más kérdés, hogy az ajánlások következetes be nem tartásának lehetnek kellemetlen – amúgy szintén valamennyi uniós tagállam, így Magyarország által is vállalt - következményei, mint például a kohéziós pénzek felfüggesztése.

Az külön bejegyzést érdemelne, hogy a múlt pénteki interjúban a miniszterelnök azokra a fejlesztésekre hivatkozik, mint a jól működő gazdaság bizonyítékai, amelyeknek több mint 90 százalékát uniós pénzekből finanszírozták.

Ennek kapcsán azonban sajnos elmaradt a brüsszelezés.

 

41 komment · 3 trackback

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://civiseuropaeus.blog.hu/api/trackback/id/tr974856699

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hová bújik Orbán Viktor a magyarok elől október 23-án? 2012.10.19. 19:11:59

Orbán retteg. Nem jelenik meg az állami ünnepségeken, nem mond beszédeket nyilvános helyen és kordonnal vetette körbe a miniszterelnöki villát. Retteg attól, hogy megint kifütyülik, hogy megint lebuzizzák, retteg, hogy megalázzák. Ezért inkább nem is m...

Trackback: 47 busznyi erdélyi gyerek lesz az élő kordon Orbán előtt október 23-án? 2012.10.19. 19:08:05

Kétezer határon túli magyar középiskolás utazhat Magyarországra az október 23-ai ünnepségekre – írja az erdely.ma portál. Ez kísérőkkel együtt 47 autóbusznyi tömeget, és számításaim szerint 9.400.000 forint támogatást jelent, mivel a buszozók bus...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.19. 13:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

roka 2012.10.19. 16:22:38

Brüsszel monnyon le, miattuk van a következő 2 év!!

felcsutisuttyo 2012.10.19. 16:29:47

Csúnya Brüsszel, a "Három Buga Jakab" vezette, félnótás kormánnyal vitatkozik. Ejnye!! Még a végén a Buga Jakab felcsuti suttyó lesz az Európai Király:)

s 2012.10.19. 17:05:09

Kapjátok ki a lovettát a bankból, mert könnyen lehet, hogy ezután már nem tehetitek meg. matolcsy apu a hosszú hétvégén valószínűleg zárolja a számlákat.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.19. 17:33:37

-szóval ballibesként-
egyik oldalról: nem vagyunk függetlenek, többek közt függünk az eu-tól is

másik oldaltól: ne mutogassunk már azokra, akiktől függünk, köztük az eu-ra.

roppant logikus és konzekvens gondolkodásmód.

gratulálok!

orient 2012.10.19. 17:34:34

Végre valaki leírta ezt is.

Mielőtt valami fideszes kommentelő azzal jönne, hogy a megszorítás EU miatt kell...

A megszorítás kell ezt már tudtuk 2009-2010-ben is. Ez nem volt kétség. A probléma csak a megszorítás bénaságán van. Ahelyett hogy állami pénznyelőket csökkentenék és a kiadásokat csak sarcolnak. Ha sarcolnak akkor cégeket ami visszaveti a gazdaságot. Simán meg lehetne oldani a dolgot. Ragaszkodnak az egykulcsos adóhoz? Rendben, de miért nem lehet mondjuk 17 v. 18%? Szerintem még az sem sok EU szinten és cserébe el lenne intézve minden megszorítás. Lehetne 2 kulcsos adó is mondjuk 10 millió feletti éves jövedelmekre. Ilyen lépésekkel már rég meglehetne a szám és esetleg még a bankadót is lehetne felezni, magyarul a gazdaságot is megpörgetnék kicsit a hitelezéssel...

Neeeem Populizmus mindenek felett, gaz gonosz EU, rohadt imperialista zsidó bankok és gyarmatosító tőkések mantra már megy is...ahelyett hogy az eszüket is használnák néha.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.19. 17:36:43

@orient: manapság mindenki populista és demagóg aki szociális szempontokat is figyelembe vesz.

automatikusan jár a jelző.

orient 2012.10.19. 17:42:46

@szorokin: nem, sajnos nem. Annyiban igazat adok, hogy szociális sezmpontokat sem kell lesöpörni az asztalról, de lehet reálisan látni azért sok dolgot.

Tömegközlekedés. Ahol egy cég (MÁV) annyi pénzt viszel évente, hogy simán semmilyen megszorítás nem kéne ha rendeznék akkor miért nem nyúlnak hozzá? Marha nagy dolog lenne ha mondjuk a nyugdíjasoknak kéne fizetni 30v.50%-t? Ja mert akkor megszorítás? = Populizmus már elnézést. Nálunk 100x gazdagabb országok nem engedhetnek meg ekkora luxust. De még sorolhatnám sok ilyen van.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.19. 17:43:44

Úgy néz ki, az EU egyedül tőlünk követeli meg, hogy olyan legyen az egyenlegünk mint a németeké.

Gondolom, persze csak addig, ameddig Orbánék bele nem buktak a megszorításokba és jöhetnek vissza a mindent egy hét alatt aláíró Bajnaiék.

Urfang 2012.10.19. 17:49:58

A lényeg, hogy Brüsszel nem nemzeti mi meg nem leszünk gyarmat.

orient 2012.10.19. 17:59:13

@Anti Anyag: ja Brüsszel kb. 10 éve kéri legyen nálunk 3% a hiány, máshol kéri max. pár éve. Ez benne volt a pakliban. Orbánék rosszkor kerültek hatalomra, de nem kell EU-t hibáztatni. Magyarország eladósodott. 3% alatti hiány egyébként is kéne nem csak az EU miatt, hanem magunk miatt, kér ezért EU-t nyaggatni. Ha rendbe tennék az állami szférát, MÁV-t, BKV-t akkor már rég nem kéne semmilyen megszorítás már bocs. Tudom sokan elveszítenék a munkájukat, de legalább nem a versenyszférában ahol a mostani adók miatt fognak sokan utcára menni. Már bocs de akkor inkább a közszférából menjenek páran, mert ha a gazdaság pörögne, legalább találnak munkát valahogy. De ha a gazdaságot lenullázzák ahogy elmúlt 2 évben akkor sokan kerülnek utcára magánszférából és esélyük sincs melót találni ez a baj...

béla a görög (törölt) 2012.10.19. 18:08:20

Hehe. Most nézem az index cimlapot.
És a szöveget:
"Magyarország Orbán Viktor szerint most azt várja az Európai Bizottságtól, hogy mondja meg, mennyivel kell még javítani"
1) Ha ennyire nem ismeri a saját költségvetését, és az elvárt számokat mondjon le.
2) Sehol nem mondták, hogy csak a bevételi oldalt növelheti - persze az egykulcsos
3) Tán nem kéne orrba-szájba államositani nem kevés pénzért - amitől se jobb, se olcsóbb nem lesz a szolgáltatás.
4) Tán nem kéne félhülyékből klientúrát épiteni rohadt sok pénzen.
===
Erre előadja a nagyhalált. Csórikám bukta van.

Civis Europaeus 2012.10.19. 18:11:31

@hümhüm:

@hümhüm:

Nincsen ellentmondás. A cikkben idézett európai bizottsági vélemény arra vonatkozik, hogy a magyar kormány által vállalt hiánycél betartásához a magyar kormány által vállalt költségvetési kiigazitások az Európai Bizottság szakértői szerint elégségesek-e, figyelembe véve az egyes kiigazitások megvalósulási kockázatait, vagy azoknak a növekedésre gyakorolt várható hatását.

Andal 2012.10.19. 18:19:01

@Civis Europaeus: Bárcsak ilyen alapos és kekeckedő lett volna 2006 elején is az EB.
index.hu/gazdasag/magyar/konv060111/

vakapad 2012.10.19. 18:25:30

@Andal:

Emlékeim szerint a magyar államadósság 2008. augusztusában 65 % volt, a várható hiány pedig 3 %. Két év alatt. Mire gondolsz MÉG kekeckedésileg?

hümhüm 2012.10.19. 18:27:00

@Civis Europaeus:
Nem is ellentmondásról van szó, hanem arról, hogy pont ez a "brüsszelezés" lényege és oka.
A magyar kormány állít valamit, és a Brüsszeli Bizottság nem hiszi el, illetve különösebb indokolás nélkül nem úgy értelmez vagy számít bizonyos tételeket.
Azt, hogy nem hiszi el, azt megértem, erről sajnos 2004 óta tettek a magyar kormányok, de egy eltérő vélelem alapjául szolgáló számítást konkrétan be kell mutatni, kvázi le kell vezetni, be kell bizonyítani. Ezt hiányolja a magyar vezetés. Ettől van az az érzése sokaknak, hogy pofára megy az ilyesmi. Visszagondolva a 2010 előtti évekre, ez az érzés csak erősődik.

vakapad 2012.10.19. 18:34:04

@orient:

Magyarország eladósodott (mantra 1.). Az eladósodásnak három oka van (a GDP arányos hiány számlálójában az adósságok vannak - deviza is, az aktuális árfolyammal felszorozva -, nevezőjében pedig a GDP):
1./ A világválság hatására a GDP csökkent (nevező).
2./ A világválság okozta forintgyengülés hatására a devizaadósság nőtt (számláló).
3./ A forint védelme érdekében az IMF-EU hitel egyharmadát nem költötték el, hanem betették az MNB-be devizatartaléknak (a kétharmadával magasabb kamatozású világpiaci hitelt váltottak ki, azaz a manőver pozitív irányú).

Az első két ponton az Orbán kormány lényegében nem tudott változtatni. A harmadikon majd tudni fog, ha már nem Simor lesz az elnök.

vakapad 2012.10.19. 18:39:14

@hümhüm:

Hát, hogy Orbán szövegeitől idegesek lettek, az biztos. Én nem küldeném el a jó francba azt, akitől valamilyen módon függök (főleg, ha nem rólam van szó, hanem a "gondjaimra bízott" országról. Fenti okból igaz, hogy pofára megy, éspedig jelen esetben Orbán pofája a mérvadó.

Hogy milyen számítást kell EU-éknak bemutatniuk, az kérdéses, szerintem a számítást nekünk kell bemutatni, és ha valamely tételéről messziről bűzlik, hogy csak hadova, akkor EU-ék nem haboznak ezt ki is jelenteni.

Andal 2012.10.19. 18:48:38

@vakapad: 2006-os eseményről írtam és linkeltem, nem értem miért 2008-as számokat hozol fel. 2006 elején jóindulatúan fél éves halasztást adtak a ballib hadovára.
Most meg rájönnek, ha túl sok a megszorítás, akkor az visszaveti a növekedést is, a béke nobel-díj mellé meg kellene dobni őket egy közgazdaságival is.

rohadjmegARCgeci 2012.10.19. 18:49:34

Én meg most máshogy kezdem el látni a dolgokat.
Nem vagyok sem jobbos sem balos,de most OV-nak volt egy szerintem őszinte elszólása,azaz "ezeknek semmi sem elég"!Ez azért elég sokat mondó elszólás volt.Úgy tűnik hogy Brüsszel valóban meg akarja buktatni OV-t,méghozzá úgy,hogy rájuk kényszeríti a megszorítás hegyeket,azért,mert nem kellett az IMF hitelük és máshol is beintettek valószínűleg.(bankadó,ésatöbbi)
Na más most ha az ellenzék valóban hazafi lenne és jó pontot akarna szerezni úgy általában az embereknél,akkor most a kormány mellé állna Brüsszel ellen,mert valóban úgy tűnik,hogy egy háborút vívnak és Brüsszelnek oly mindegy lesz,hogy itt vér fog e folyni vagy szarlé.
A korrupciós dolgokkal kapcsolatban most megint máshogy látom a dolgokat.
Ha az ország minden pénzért el akarja szippantani Brüsszel (már pedig úgy tűnik hogy igen,mert nyilván fontos nekik az elszart euro-juk megmentése) lehetséges hogy a kormány célja viszont más,méghozzá lehet olyasmi is,hogy egy erősebb felső réteget hozzon létre és ne hagyja az országból kifolyni a pénzt.
Egyszerűsítve a következő pl;
Közgép,századvég és egyéb helyekre (menekíteni,dugni) el a pénzt az eu szeme elől.
Az eu szagot fogott hiszen ott sem tök hülyék ülnek nyilvánvalóan,és mindenáron szeretné a lovettát,míg a kormány azt szeretné,hogy valahogy a gazdaságban maradjon,még ha ennek az is az ára,hogy népszerűtlen a közgép és minden pénznyelőnek tűnő vállalat.Viszont velük együtt pénz itthon marad.
Amúgy meg kiszivattyúzná ez az elhízott vízfejű kapitalista mocsoládi eu.

rohadjmegARCgeci 2012.10.19. 18:50:42

Továbbá!
Akár milyen is a "király",akár milyen hibákat követett el,akkor is a MIENK!
Amazok pedig IDEGENEK!

vakapad 2012.10.19. 18:55:08

@Andal:

Hát akkor fussunk neki mégeccer:

1./ A ballib hadova eredménye lett a két év alatti javulás. Az EU nem méltatlanra pazarolta hitét, amit hadováltak, azt meg is csinálták, amint a mellékelt példa mutatja. Ma ez nem egészen így van.
2./ A megszorítást ott kellene végrehajtani, ahol az nem eredményez visszaesést, napéldául a magas jövedelmeknél és a nagy vagyonoknál.

vakapad 2012.10.19. 18:56:06

@Dr. Furia:

Jézusmária! Ezt komolyan tetszik gondolni? (van egy olyan nagyon szomorú gyanúm, hogy igen)

rohadjmegARCgeci 2012.10.19. 19:03:01

@vakapad: Igen,mivel elég bizonyíték rá Brüsszel idióta reakciója.

Semper Fidelis 2012.10.19. 19:03:03

Érdekes a Portugáloknak, Spanyoloknak, Görögöknek, Íreknek, Angoloknak lehet nagyobb a hiány.....

Abból a kottából, amit a Görögöknek adtak, 3x ki lehetne fizetni a full magyar államadósságot.

rohadjmegARCgeci 2012.10.19. 19:09:24

@Semper Fidelis: Ez az államadósság dolog olyan,mint ha neked küldene ez elmű egy 10 millós villanyszámlát,amit fizetne még az ükonokád ükonokáj a is,akinek már lövése sincs arról,hogy is keletkezett ez az adósság.Na ez pont ugyan ez.

orient 2012.10.19. 19:39:51

@vakapad: jaja a nagy világválságot már ismerem, ez csak kifogás. Válság van, de a visegrádi országok, de még németország is tud nőni gazdaságilag, csak nálunk van recesszió. Mielőtt a előjönnél a nagy gonosz megszorítós gyarmatosító szöveggel, még az IMF hiteles románoknál is növekedés van...ennyit erről, pedig ott valóban megszorítások voltak, tömeges közszféra leépítés, fizetéscsökkentés, nyugdíjreform..estb. Tudom szarul hangzik, de a szlovákok és mások már ezt rég megcsinálták. Ezek az országok 3-4 %-t nőnek évente, a románok is hamarosan ennyit fognak, mi még évekig csökkenni fogunk mert nálunk nem csak megszorítás van, hanem annak egy populista barom fajtája ami még a beruházásokat és a gazdasági fejlődést is visszaveti nem csak pénzt vesz el az emberektől...

Andal 2012.10.19. 19:40:08

@vakapad: Két év alatti javulás? Akkor miért nem szüntették meg már 2008-ban a túlzottdeficit-eljárást? Ja, azért mert nem sikerült teljesíteni a vállalásokat.
"Magyarország 2004 óta túlzottdeficit-eljárás alatt áll: hazánk az Európai Unióba való belépése óta egy évben sem teljesítette a 3 százalékos költségvetési deficitet, amely a maastrichti kritériumok egyik alapköve."
www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/gyurcsany-bajnai-orban-egyikuknek-sem-sikerult-346278

"A megszorítást ott kellene végrehajtani, ahol az nem eredményez visszaesést, napéldául a magas jövedelmeknél és a nagy vagyonoknál."
Nagy vagyonok vannak például a bankoknál és multiknál, de nagyon helyesen rá szoktak mutatni, hogy ezek extra-adóztatása milyen súlyosan visszaveti a beruházásokat, növekedést.
Ha dobják az egykulcsost és emelik az adókat, akkor meg az lesz a baj, hogy ezzel a feketegazdaságot erősítik, csökken a foglalkoztatottság meg a fogyasztás stb. A "leggazdagabbak" súlyos adóztatása csak jelképes gesztus lehet, komoly költségvetési bevétel nélkül.
Jó megoldás nincs, nem kellett volna elkúrni, óriási államadósságot felhalmozni és ezzel párhuzamosan lassuló gazdaságot menedzselni.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.19. 19:47:43

@Dr. Furia:

A kormányra a saját elbaszott gazdaság- és adópolitikája "kényszeríti rá a megszorításhegyeket." Az egykulcsost Brüsszel erőltette? A bankok sarcolását, ergo a hitelezés lefagyását? A manyup-vagyon jó részének elkúrását MOL-részvényekre? Ezt Brüsszel erőltette? Brüsszel kergette el a működő tőkét? Brüsszel miatt akkora faszkalap Matolcsy, hogy a Kőccségvetéseinek átlagos élettartama 1,5 hónap??? (Valójában kb 5 perc.)

Gondolkozzál már egy kicsit...

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.10.19. 19:51:46

@Dr. Furia: " Továbbá!
Akár milyen is a "király",akár milyen hibákat követett el,akkor is a MIENK!
Amazok pedig IDEGENEK!"

Továbbá ez meg szimpla szellemi igénytelenség, restség.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.19. 19:52:02

@orient: "nem, sajnos nem."

szóval, szerinted: sajnos nem mindenki populista és/vagy demagóg aki szociális szempontokat is figyelembe vesz.

sajnos még létezhet, nagy nagy sajnálatodra olyan is, aki nem populista és nem demagóg és szociális szempontokat is figyelembe vesz.

borzasztó ez a helyzet.
------

éljen a neoliberalizmus/neokoznzervativizmus
éljen a szabályozatlan (vad)kapitalizmus.

ugyanis NEMCSAK ILYEN LEHET A KAPITALIZMUS

a kapitalizmusnak vannak ágai, bogai.

nagyon leegyszerűsítve régen is volt vadkapitalizmus
és volt "normalizált/moderált/szabályozott" kapitalizmus.

manapság nem a szabályozott irány uralkodik.

hiába volt összeomlás, volt/van válság
ez gyakorlatilag a rendszer semmilyen revízióját/felülvizsgálatát/áthangolását NEM VONTA MAGA UTÁN, csak annyi történt, hogy
az adófizetők pénzéből megmentettek néhány pénzügyi mogult, (többek közt ez is hozzájárult az országok eladósódottságához) és persze
minden törvény, rendelet érvényben maradt.
így pl akik LEGÁLISAN vitték csődbe a bankjukat, mely bankokat az állam pénzén (a mi pénzünkből) mentettek meg, azok nem csak, hogy nem kaptak büntetést (hisz a rendszer hál'istennek elég liberális, így minden LEGÁLIS, volt és van), hanem rekordösszegű prémiumokat kaptak, mert (kaphattak...).

vakapad 2012.10.19. 20:19:33

@orient:

Elnézést, mintha félreértés lenne köztünk. Én a magyar eladósodásról mondtam el, hogy mi az oka. Szerintem a világválság, mivel 2008-ban anélkül, hogy többet költöttünk volna, megugrott (lásd a hozzászólásomban). Az Orbán kormány ezt nem tudta helyrehozni, és ebben az EU-t egyáltalán nem tartom hibásnak.

vakapad 2012.10.19. 20:33:33

@Andal:

1./ Emlékeim szerint 2008-ban volt valami világválság (ha rosszul emlékeznék, tessen szólni), amely aztán nem engedte zavartalanul végigvinni a 2008-as évet, fenti okból a várt 3 % alatti hiány 3,3 % lett (hűha, mi?).

2./ Nagy vagyonok a bankoknál és a multiknál is vannak, ugyanakkor az embereknél is. Fenti okból NEM a gazdasági élet szerves részét képező bankokat és multikat kell megadóztatni (isten őrizz, mondom én, meg az EU, miközben Orbán hamiskásan ingatja a fejét, és jól megadóztatja őket), hanem az embereket, mégpedig azokat, akiknek sok pénzük van, és vagy külföldi terméket, vagy külföldi szolgáltatást vesznek igénybe (a pénz kimegy az országból), esetleg beteszik egy bankba fialtatni. Érthető?

Andal 2012.10.19. 21:48:03

@vakapad:
1, Igen volt világválság, aminek az első heteiben a ballib kormányunk becsődölt 2 éves "sikeres", a saját maguk kreálta válság kezelése után és imf-hitelt vett fel, hűha, de jó ötlet volt megint hitelből eléldegélni, visszafizetni úgyis a következő kormánynak kell.
Továbbá a válság sajnos nem szűnt meg, 2010 elejétől euroválság néven futott, elsősorban a görögöknek köszönhetően nagy figyelem fordult a súlyosan eladósodott és részben emiatt is növekedési problémákkal küszködő európai országokra. De mivel ez a válság már az Orbánék alatt volt, csak ők hibásak érte, míg azt el kell fogadni, hogy ha nincs a 2008-as válság, akkor a ballibek már elhozták volna a kánaánt.

2, Ezt nem tudtam, hogy Mo. nem a "3millió koldus országa" (úgy 150éve), hanem a 3millió milliárdosé, akiktől sok-sok pénzt be lehetne hajtani, meg se éreznék.

orient 2012.10.19. 21:57:30

@szorokin: A másik véglet vagy. Vegyenek figyelembe szociális szempontokat de ne csak azt. Ma Magyarországon kb. 6 millió ember eltartott. A maradék "dolgozó" réteg nagy része vagy közalkalmazott , vagy közmunkás (kb. 1milló a kettő együtt) a maradék nagy része meg minimálbéren dolgozik szürkén, de ez így normális ezen nem kell változtatni 1990 óta. Ha az ország csúszik az adósságba akkor elég a bankokat és cégeket szopatni akik visszafogják a beruházásokat és ez által recessziót idéznek elő akaratlanul is. Ez megy 2010 óta, és ebből nincs kiút. Hiába emelik a tranzakciós és egyéb adókat az egekbe, hiába emelik a bankadót ez nem oldja meg a helyzetet, hogy a gazdaság zuhan nincs munkahely és el kell tartani az ország nagy részét valamilyen formában az államnak.

Gyurcsányék pont ezt csinálták és ezért tartunk itt. Ők sem akartak leépíteni ebből a rendszerből csak az SZJA-t és különböző adókat emelték az egekbe ami ugyan úgy visszafogta a gazdaságot és csak vitt le az adósságba. Most cégekre terhelik ezt akik átterhelik ránk és ugyan ott vagyunk mint gyurcsány alatt csak el lehet adni hogy nincs megszorítás. Valóban nyugdíjasoknak, közszolgáknak, állam pénznyelőknek (MÁV,BKV) valóban nincs. Ha ezeket megoldanák itt lehetne EU legjobb adórendszere, és a VALÓDI munka alapú társadalommal lehetne nagy gazdasági növekedést elérni. De csak a duma megy és tettek nem követik ez a gond..

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.20. 10:29:36

A másik véglet. Egyik lábam itt a másik.
Milyen hangja van egy tapsnak, ha csak 1 kézzel keltik ?

vakapad 2012.10.20. 14:08:20

@orient:

Amit Gyurcsányék csináltak 2006-ban a pénzügyi konszolidáció érdekében, az nem a gazdasági növekedést fogta vissza (az ipar továbbra is jól megvolt), hanem a fogyasztást, ezért csökkent a GDP. Ma is ezt kellene tenni, már ha úgy gondoljuk, hogy Csányinak nem okoz gondot, ha a milliárdjai évente nem 500 millióval nőnek, hanem csak 380 millióval. Amennyiben mégis úgy gondoljuk, hogy ez problémát okozna szegénynek, akkor felejtsük el a többkulcsos adót, meg a vagyonadót.

A tömegközlekedés mindenütt a világon veszteséges. Akár abba is lehetne hagyni, persze, akkor sokkal több sávos utakra lenne szükség, tekintve, hogy autónként egy ember elég sok helyet foglal.

Az ingyenélők hadának meg lehet, hogy nem olyan fontos a normális emberi élet biztosítása, elvégre tengődni is lehet, ugyebár, csak az a baj, hogy itt Ajrópában ez ma már nem ildomos (persze azért jelenleg folynak nálunk ilyen irányú próbák, ahogy ezt a mellékelt ábra mutatja).

orient 2012.10.20. 14:20:57

@vakapad: GYurcsányék alatt a társasági és egyéb adók is magasak voltak ami szintén fogta a gazdaságot, mondjuk úgy 2006 után jóval több cég választotta beruházásaihoz, szlovákiát, lengyeleket vagy románokat mint minket...ezen még többet ront a mostani válságadózás tehát csömörből vödörbe jutottunk.

Ami tény hiába 16% az SZJA ha közben a foglalkoztatást terhelő járulékok továbbra is az egekben és a cégeket is szívatják akik így nem bővítik a termelésüket (vagyis nem itt) és a bankokat is akik nem hiteleznek a cégeknek ami szintén az előző problémát fokozza a beruházásokban.

Hogyan lehetne JELENTŐSEN csökkenteni a munkát terhelő járulékokat? Természetesen kiadáscsökkentéssel, ez meg nem megy másképp csak a közszféra jelentős leépítésével és közlekedés rendbetételével. Senki sem mondta tegyék nyereségessé a tömegközlekedést, mert sehol sem az, de nem mindegy hogy 1000 vagy 2000 milliárdot dobsz ki évente erre az ablakon. Igaz?

Hol van még a világon 65 év felett teljesen ingyenes utazás? Azért érdekelne mert amenniyre én tudom sehol. Tehát mi ezt megengedhetjük magunknak és mi ez ha nem populizmus?

Ha ezek rendben lennének és a cégek elkezdenének beruházni, fejleszteni, gyárakat iderakni az alacsony adók miatt(különadók nélkül, banki hitelekkel támogatva), és ez mellett sokkal olcsóbb lenne embereket alkalmazni akkor simán el lehetne küldeni jelentős mennyiségű közszolgát akik találnának munkát azért belátható időn belül, így azonban csak romlik a helyzet, mert egyre jobban csúszik le a gazdaság, foglalkoztatás és egyre több segélyest és közszolgát, közmunkást kell eltartani, szerintem ez az igazi megszorítás nem az amit az EU és IMF akar..

vakapad 2012.10.20. 20:45:06

@orient:

Igen. Sokan választottak más országot. Főleg, mikor megemelték a minimálbért. Többször és nagyon (ja, bocsánat, azok nem a Gyurcsányék voltak).

A másországot választók közül kivétel napéldául a Mercedes, az Audi, meg az Opel. A rohadt multik. Még szerencse, hogy a kormányváltáskor már el volt határozva, hogy ide jönnek.

A világon ingyenes utazás 65 év felett fogalmam sincs, hogy még hol van. Általában mondható, hogy a vonatok nagy része kihasználatlanul jár, és felfér még rá néhány ember. A 65 év felettiek általában már nem utaznak sehova, kivéve, ha ingyenes. Akkor is kevesen. Ha meg nem ingyenes, még sokkal kevesebben. Magyarán, a 65 év felettiek ingyenes utazásának megszüntetése a vonat és buszközlekedésben lényegi bevételt nem hozna a költségvetésnek.

Az országba akkor jön beruházó, ha kedvezőbb körülmények vannak, mint máshol. Jó infrastruktúra, képzett munkaerő (a nem képzettről az ára miatt már lecsúsztunk), nulla hektikusság az adókban és a rendeletekben, valamint semmi riogatás. Ha a tőkés/oligarcha/szivarozó kövér ember megvetett, valamint alapból és/vagy (inkább és) váratlanul jól megadóztatandó tagja a társadalomnak (kivéve néhány gyevi bírót), akkor olyan nagy sikerre a tőkebeáramlást illetően nem számíthatunk.

Globetrotter2014 2012.10.22. 11:38:43

Enneél a témánál mindig a régi vicc ugrik be a futó olimpikonról aki nem csak hogy utolérte a pénztárcájával meglépő tolvajt de le is hagyta sőt, fölényesen vezetett.

Itt nem (csak) a hiány mrétékéről van szó de arról is hogy miként érik el.

Mérhetetlen károkat okoz ez a mostanin szemlélet.
süti beállítások módosítása