HTML

Civis Europaeus

Európáról és egy európai Magyarországról

Utolsó kommentek

  • buta_lúd (törölt): @Civis Europaeus: és elméletileg változtathattuk volna a kormányváltáskor valamilyen szinten a fő keretszámokat? (2012.11.15. 19:03) Uniós pénzek – jóra költjük?
  • Kotkodus: a bírók komcsi múltját pedig javaslom minél előbb feltárni! nem lehet az összes bírót a kollektív bűnösség alapján kezelni! akiről kiderül, hogy erősen komcsi múltja van az húzhat nyugdíjba. azonba... (2012.11.08. 17:25) A döglött kutya még mozog
  • Szűtté mamá? Szűjjé!: @KG2000: Nos, lehet. Bár én nem vagyok mszp szimpatizáns. Különbség viszont, hogy - ahogy írtad - a fidesz szavazótábora, bár szépen fogyogat, de heterogén és hithű. A fidesz veszte viszont kizáróla... (2012.11.08. 17:18) A döglött kutya még mozog
  • Kotkodus: irónikus, hogy egyesek mennyire igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartanak jogi döntéseket, miközben - amikor nekik érzelmileg kedvező jogi állásfoglalás, törvény, alaptörvény születik - máskor ... (2012.11.08. 17:14) A döglött kutya még mozog
  • Anti Anyag (törölt): nem nagyon értem mi abban az öröm, hogy egy csomó idős, nekem már minden mindegy, bírót visszahelyeznek a posztjára. Kapják a fizetésüket a nyugdíj mellett, még az az előny sincs meg, hogy olcsóbb... (2012.11.08. 16:55) A döglött kutya még mozog
  • Utolsó 20

A döglött kutya még mozog

2012.11.08. 01:14 Civis Europaeus

„Régen láttam olyat, hogy a döglött kutyát fejbe vágják. Itt most ezzel a helyzettel állunk szemben, ugyanis a magyar Alkotmánybíróság ezt a jogszabályt megsemmisítette, következésképpen az Európai Bíróság egy olyan jogszabályról hozott döntést, amely nem létezik" – mondta Magyarország miniszterelnöke arra az ítéletre reagálva, amelyben az Európai Bíróság az uniós jogba ütközőnek találta a bírák, ügyészek és közjegyzők 62 éves korban történő kötelező nyugdíjazását előíró magyar szabályozást.

A döglött kutya azonban még mozog. Sőt, az európai bíróság ítélete nélkül akár még teljesen fel is épülhetett volna.

Az említett alkotmánybírósági határozat – amelyet igen szoros csatában, 8:7 arányban fogadott el az AB – ugyanis csak a bírák jogállásáról szóló törvény részeit semmisítette meg. Alkotmánybírósági hatáskör hiányában nem érintette ugyanakkor az Alaptörvény, illetve az Alaptörvény átmeneti rendelkezéseinek azon részeit, amelyekből egyes alkotmánybírók szerint szintén levezethető a korai nyugdíjazás. Az alkotmánybírósági határozattal egyet nem értő hét – mind a Fidesz által jelölt – alkotmánybíró többek között emiatt érvelt úgy, hogy tök mindegy, mi van a bírák jogállásáról szóló törvényben, mivel maga az Alaptörvény, illetve annak átmeneti rendelkezései mondják ki a kötelező nyugdíjazást, azt meg az AB-nek nincs joga vizsgálni.

Az Európai Bíróság ítélete is erre utal, amikor azt mondja, hogy "az Alkotmánybíróság … megsemmisítette … a kifogásolt magyar szabályozás egy részét". Ez azért fontos, mert az európai bírósági ítélet így megakadályozza, hogy a magyar kormányzat a kényszernyugdíjazás Alaptörvénybe való egyértelműbb becsempészésével próbálja meg kikerülni a korábbi AB-határozatot vagy próbáljon meg hasonló AB-határozatokat megakadályozni.

A döglött kutya azért is mutat még életjeleket, mert nem egyértelmű, hogy az AB-határozat alapján valóban helyreállítják-e a kényszernyugdíjazottak jogviszonyát. Egyrészt az AB-határozat önmagában kevés ehhez, a kényszernyugdíjazottaknak minden esetben külön meg kell támadni a nyugdíjazásukat. Másrészt a magyar kormány maga is elismerte az európai bírósági tárgyaláson, hogy nem biztos, hogy ezek a keresetek eredményesek lesznek.

Habár az európai bírósági ítélet maga nem mondja ki, hogy a bírákat vissza kell helyezni állásukba, ez a következmény levezethető korábbi európai bírósági ítéletekből. Az egyik ügyben például azt mondta ki az Európai Bíróság, hogy a cél "a jogsértések és azok múltbéli és jövőbeni következményeinek hatékony megszüntetése", egy másikban meg azt, hogy "a tagállam köteles … jóvátenni a jogellenes következményeket".

Az Európai Bíróság tegnapi ítélete mindenképpen javítja a kényszernyugdíjazott bírák esélyeit az általuk indított ügyekben. Ugyanakkor az sincs kizárva, hogy Magyarországot bírság fizetésére kötelezik, amennyiben nem állítja önként helyre a jogellenesen kényszernyugdíjazottak jogviszonyát.

Remélhetőleg szegény négylábú most már tényleg örök nyugovóra tér.

32 komment

Címkék: kényszernyugdíjazás bírák Orbán Viktor Európai Bíróság

A bejegyzés trackback címe:

https://civiseuropaeus.blog.hu/api/trackback/id/tr264896420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aBaro 2012.11.08. 11:27:20

Civis
Kivalo pont, jo elemzes.

A kovetkezot tennem hozza:
1992 ota, amennyiben egy tagallam nem tesz eleget a birosagi iteletbol fakado kotelezettsegeinek, a biztossag javaslatara ujabb ugy (jogsertesnek a jogsertese, ha ugy tetszik) indulhat a tagallam ellen (EK Szerz. ex 228 cikk). Ez azt jelenti, hogy a tagallamot fizetesre kotelezheti a bizottsag. Erre alapvetoen a jogbiztonsag, az egyeni jogok vedelme es a tagallamok egyenlo elbanasban reszesitese (jogok es kotelezettsegek teren) miatt van szukseg. Gondoljunk bele, mi lenne, ha egy tagallam nagyivben tenne ra, hogy mit mond az ECJ…
Ezt a fenti fizetesi kotelezettseget 2005-ben egy iteleteben (C-304/02) ugy terjesztette ki a Birosag, hogy nem csak mulasztasi birsagot, hanem bunteto birsagot is ki lehet szabni a "renitens" tagallamra. Ilyenre volt pelda nem egyszer azota.
Mit jelent ez a gyakorlatban Mo-on a konkret uggyel kapcsolatban? Azt, hogy a nagyon vekony es regen deficites budzset olyan ujabb koltsegek terhelik, amit semmilyen nemzeti erdek indokol. (Mi abban a "magyar erdek", hogy a kormany rendszeresen EU-jogba utkozo tevekenysege eredmenyekeppen az adofizetok penze a nochdazu attitudot finanszirozza? Semmi.) Az egyeni – allasbol kipenderitett birok altal inditott - keresetek mellett, amiert szinten az adofizetok penzebol kell kartiritesi perek koltsegeit fizetni a magyar allamnak, ugyanazzal a jogszabaly-alkotasi dilettantizmusbol fakado butasaggal kapcsolatban az EU fele is fizetesi kotelezettseg jelenik meg. Szeretnem latni azt a listat, amit onkent alairnak az allampolgarok a fizetesei kotelezettseg finanszirozasaval kapcsolatban, nemzeti erdekbol persze.
Kivalo erzekkel, am ezt ellenpontozva nagy hanggal (sokadjara) jogalkotoi bulvarlap focimet csinalt magabol a magyar parlamenti rezsim.

Dé208 2012.11.08. 14:53:30

Én meg azt szeretném már látni, hogy akkor jár el a
kedves EU amikor a melósokat basszák ki a munkahelyükről.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.08. 14:55:26

Jog és igazság, nem mindig ugyanaz. Itthon sem, Brüsszelben sem.

talpi 2012.11.08. 14:58:30

Ehhez kapcsolódóan lesz még szegény kis hazánknak gondja a "grazi ápolt" miatt. Lsd. korkedvezményes nyugdíjak elvétele. Csak az nem 274 főről szól, hanem sokkal többről, vagyis sokkal nagyobb lesz a fizetnivaló.

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2012.11.08. 15:00:05

@Dé208: Azt lesheted, a bírók azé vörös posztó az eu jogászai számára, mert azonos foglalkozáskörbe tartoznak, oszt fosnak a leépítéstől. Sok rohatt bolsevik bírónak meg jobbára már rég távoznia kellett volna a hatalomból, nekem ne mondja senki, hogy a most 60 év körüli bírók 56-os hősök voltak, és csak a rehabilitáció után kerültek a helyükre.

Ezek a fószerok voltak a háttérmuzsikusok a kádárrenszerben, valszleg mindegyik párttag, és megbízható elvtárs volt 89 előtt.....

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.08. 15:22:47

@Magánvéleményem:

Úristenbazmeg. Szóval Luxembourgban azért kaszálták el a korai nyugdíjazásról szóló MAGYAR törvényt, mert ők ott, Luxembourgban féltek a leépítéstől??? Neked tényleg ennyi eszed van?

@Dé208: Amikor majd valaki keresetet indít, Okoska. De hülyék vagytok. És a Világháló előtt ülve vagytok ilyen egyszerűek.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.08. 15:23:46

@ColT:

Ne állj már be te is bégetni a nyájba...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.11.08. 15:38:34

Mindenkitől bocsánatot kérek, de ezt a dolgot csak félfüllel követtem eddig, de sosem értettem meg a problémát. A most 62 éveseknek és öregebbeknek 62 év a nyugdíjkorhatár. Ezeket az embereket 62 évesen nyugdíjba küldik, ahol azt teszik egy csomó más emberrel is (hiszen egy csomó fiatalabb vár munkára, mellesleg pedig vannak munkák, amiket jobb fiatalosabb elmével végezni). Akkor most mi itt a borzasztó jogsértés?

biobender 2012.11.08. 15:41:41

@Dé208: Hat ez bizony igencsak demagog duma kedves De. Ha olyan torvenyt hoznak ami ellentmond az altalunk is elfogadott Eus jogelveknek akkor meg fog tortenni, ha nem akkor nem. A birak eseteben ez tortent.

biobender 2012.11.08. 15:43:41

@Magánvéleményem: ezek a fószerok voltak a háttérmuzsikusok a kádárrenszerben, valszleg mindegyik párttag, és megbízható elvtárs volt 89 előtt.....

A fidesz vezerkarra gondolsz? Ejnye...

KG2000 2012.11.08. 15:48:45

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ez egy nemzetközi maffia, amely korlátlan hatalommal bír, illetve mindenkit kinyír, aki ezt a hatalmat korlátozni akarja.

Tökéletesen egyértelmű, hogy színtiszta politikai döntés hozott az EU-bíróság, elég csak beleolvasni a nyugati vagy a kommunista (azaz MSZP-SZDSZ-LMP-DK-Milla) sajtó tudósításaiba. Ugyanis nem is lehet belekötni a korai nyugdíjaztatásba, ez a maffiabanda is csak a "túl gyors" nyugdíjaztatásba kötött bele, vagyis maguk is elismerték, hogy önmagában a nyugdíjkorhatár leszállítása nem is EU-ellenes, nem is lehet EU-ellenes.

ezttörölnikéne 2012.11.08. 15:49:18

@Magánvéleményem: azok a bírók, akik 201-ben 62 évesek voltak, azok 1948-ban születtek, tehát 1956-ban 8 évesek voltak... mire végeztek az egyetemmel, katonasággal, már bőven a hetvenes éveket írtuk. ami persze a Kádár rendszer volt, de '68 után nagyon bőszen kommunistázni talán már nem érdemes. kérdésem: lelőjünk-e mindenkit, aki 1989 előtt született?

KG2000 2012.11.08. 15:50:02

@ColT: Így van. Brüsszelben a bíróságok is színtiszta politikai döntéseket hoznak, egyébként azért nemcsak Magyarország ellen.

KG2000 2012.11.08. 15:50:45

@ezttörölnikéne: Az biztos, hogy Orbánt le akarjátok lőni.

KG2000 2012.11.08. 16:04:23

@biobender: Nagy hazugság ez a duma, mert ugyanarra az elvre való HAZUG hivatkozással el lehet ítélni Magyarországot, mert 70-ről 62-re szállította le egyesek nyugdíjkorhatárát, mások nyugdíjkorhatárát pedig 45-ről 62 évre emelte. Ez önmagában is bizonyítja, hogy HAZUDNAK ÉS CSALNAK az ún. EU-Bizottság és EU-bíróság tagjai. Másrészt pedig egy mérhetetlenül SZAR, IGAZSÁGTALAN nyugdíjkorhatár-rendszert konzervál politikai okokból az EUs maffiabanda, amelyet azoknak kell kifizetniük a PÉNZBÜNTETÉSEKKEL együtt, akik már eddig is ezeknek a kivételezett csoportoknak fizették a vérrel-verejtékkel megszerzett fizetésükből a nyugdíjat vagy extra fizetést 62 év fölött.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.08. 16:07:59

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Ez a saját véleményem, bocs.
Nagyon kilóg a lóláb, a bírók meg kifejezetten a korrupció legjobb alanyai közé számítanak.
Vesztettem már el pert emiatt. Kösz.
A nyugdíjkorhatár után meg menjenek nyugdíjba, mint más ember :P

bgp 2012.11.08. 16:09:30

@Androsz: Bírák tradicionálisan idősebb emberek.
62 éves bíró az még nem öreg, bírónak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.08. 16:09:30

@ezttörölnikéne: " de '68 után nagyon bőszen kommunistázni talán már nem érdemes. "

Miért is?
Meg nem arról van szó, hogy lövettek-e emberek közé, hanem hogy pl. benne voltak abban az urambányám-káderrendszerben, amiből kinőtt a mai politikusmaffia.

ezttörölnikéne 2012.11.08. 16:10:05

@KG2000: mi van? ki az a "mi"? nekem egyszerűen az általánosításokból van elegem. az, hogy ki milyen ember, nem állapítható meg a születési évszámából és a foglalkozásából.

bgp 2012.11.08. 16:10:48

@ColT: 62 éves alatt majd nem lesz korrupt. Főleg ha mindet a fidesz nevezi ki :D Tündérmese.

Kakimaki0123456789 2012.11.08. 16:11:44

A fideszes-jobbikos (nincs nagy kulombseg) droidok ismet sokban hozzajarultak a sajat agyament perjuk lejaratasahoz.
Ha Orban nem lenne mar onmagaban nevetseges, ti biztos azza teszitek, koszonet erte!!!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.11.08. 16:22:21

@bgp: A tradíció nem alap egy nagy horderejű nemzetközi jogi döntésre. A döntés jogi alapját sajnos még mindig nem értem.

"62 éves bíró az még nem öreg, bírónak."

Tehát nem bírónak már lehet öreg. Akkor valami hitelt érdemlő módon kellene igazolni, hogy bírónak nem öreg. Olyan embernek, aki életeket rombolhat le. Tévedésből is, ha a figyelmét már nem tudja összpontosítani.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.08. 16:23:19

@bgp: Nem mondtam ezt. De legalább az esély megvan. És az nem fideszfüggő, hogy nincsenek ellenőrizve, vagy úgy vannak, ahogy.
Persze ebben az országban független szervezetek nem voltak, és ahogy most állnak a dolgok, nem is lesznek :(

De ettől még inkább a jobbos bírók részemről, mint komcsik, köszöntem.

ezttörölnikéne 2012.11.08. 16:29:24

@ColT: igen, benne voltak abban a rendszerben. ahogyan a mostani politikusok is és a 60 éves bírók is, nem csak a 62 évesek. tetszettünk volna forradalmat csinálni 89-ben és akkor most nem kéne még mindig ezen rágódni, hogy egy 62 éves bíró kommunista-e, vagy sem.

egyébként tényleg ideje lenne rendet tenni nyugdíj ügyben, hogy ki meddig maradhat. mert lássuk be, vannak olyan területek, pozíciók, ahonnan nagy badarság lenne egy 62 éves ember kitenni. viszont 90 évesen már csak nem kéne felelős döntéseket hozni senkinek sem. viszont nem hinném, hogy különbséget kéne tenni pl. egy rektor és egy bíró, stb, stb között.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.08. 16:31:55

@ColT:

Olvasd már el az indoklást egyfelől, másfelől teljesen egyértelmű, hogy fityiszék miért csinálták, amit csináltak...

"De ettől még inkább a jobbos bírók részemről, mint komcsik, köszöntem. "

Cseber helyett veder, nem is értem, miért állunk 1100 éve egy helyben.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.08. 16:37:53

@KG2000: Ne is mondd, mindenki hazudik, kivéve a szegény-szegény fideszt. De szerencsére itt vagy te, KG2000 és itt van ha kell még több hozzád hasonló derék legyény, és jól megmondjátok a tutit. Elkomcsilibsizetek, meg liberálbuzizsidószinglizitek megatokat és minden meg van oldva. Köszönjük kedves szoponcok az áldozatos és egyben vérlázító munkátokat, mellyel azonban egységbe forrasztjátok az ellenzék szimpatizánsait magatok és ezáltal a fidesz ellen.

KG2000 2012.11.08. 16:51:00

@ormány triktor ("pocakos focista, az a halálom"): Fordítva is így van, minden nap meggyőztök róla, hogy az MSZp-SZDSz-LMP-Milla-Bajnai maffiabandát soha a büdös életbe ne támogassam. Tehát köszönjük nektek, hogy összetartjátok a Fidesz egyébként rendkívül heterogén táborát.

Anti Anyag (törölt) 2012.11.08. 16:55:15

nem nagyon értem mi abban az öröm, hogy egy csomó idős, nekem már minden mindegy, bírót visszahelyeznek a posztjára.

Kapják a fizetésüket a nyugdíj mellett, még az az előny sincs meg, hogy olcsóbb.

A 2006 októberi események azt is jól mutatták, lehet itt akármekkora demokrácia, ha 2 rendőr ráfogja a melóba sétáló két fiatal srácra, hogy megtámadták őket, a bíró 2 perc alatt el is hiszi.

Miközben azt az uzsorást bizonyíték hiányában felmentik, aki a HírTV kamerája előtt veszi át a pénzt és vagy 16 tanú bizonyítja, hogy ő ott náluk az "Uzsorás". (Épp a bíróságok miatt is vannak uzsorások szinte minden településen, előbb találsz sok helyen uzsorást mint postát).

Kotkodus 2012.11.08. 17:14:17

irónikus, hogy egyesek mennyire igazságtalannak és elfogadhatatlannak tartanak jogi döntéseket, miközben - amikor nekik érzelmileg kedvező jogi állásfoglalás, törvény, alaptörvény születik - máskor bőszen kiállnak a jog a törvények és a legitimáció mellett...

ilyen a demokrácia egy nemzetközi közösségben hölgyek, urak! tessék a helyzetet elegánsan (és lehetőleg humorérzékkel) kezelni!

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.11.08. 17:18:54

@KG2000: Nos, lehet. Bár én nem vagyok mszp szimpatizáns. Különbség viszont, hogy - ahogy írtad - a fidesz szavazótábora, bár szépen fogyogat, de heterogén és hithű. A fidesz veszte viszont kizárólag az lehet, ha a széthúzó ellenzék összefog.

Kotkodus 2012.11.08. 17:25:51

a bírók komcsi múltját pedig javaslom minél előbb feltárni!
nem lehet az összes bírót a kollektív bűnösség alapján kezelni! akiről kiderül, hogy erősen komcsi múltja van az húzhat nyugdíjba.

azonban előbb tessék az ügynökaktákat nyílvánosságra hozni és nem az mszpvel szövetkezve eltüntetni azokat!

az meg külön vicc és a cinizmus netovábbja, hogy a 7 fideszes alaptörvénybíróból (nem így hívják? miért nem?), aki megszavazta a nyugdíjazást kb. öten 62 év felett vannak... ha a kor az egyetlen gond a bíróknál, akkor - kérdem én - ők milyen jogon hoznak ilyen döntést? vagy alaptörvény ügyben ítélkezni nem jelent akkora felelősséget? úgy látszik nem...
süti beállítások módosítása